20 | Nejsi dost chytrá, abys to změnila
Psycholožka Carol Dweck zkoumá "myšlení růstu" - myšlenku, že můžeme rozvinout schopnost mozku učit se a řešit problémy. Ve videu, které zde dnes přikládám, Carol popisuje dva způsoby, jak přemýšlet o problému, který je pro vás těžký vyřešit. Tato teorie úzce souvisí s rozvojem sebedůvěry a sebehodnoty.

Co myslíš, je lepší říkat si:
Nejsi dost chytrý na to, abys to vyřešil!
nebo
Zatím Jsi TO JeŠTĚ nevyřešil.
Druhý způsob naší mysl více otevírá pro možnost změny. Dodává nám energii k růstu a posiluje sebehodnotu a sebedůvěru, že něco zvládneme udělat nebo změnit. Otevírá vlivné pole.
Nech se inspirovat videem. Věřím, že podpoří tvou zeď sebedůvěry a sebehodnoty - TEBE.
Po videu si můžeš udělat pár otázek a poznámek k tomuto tématu v tvém pracovním sešitě, který si stáhni ZDE.

Soňa
Světoznámá psycholožka Carol Dwecková působící na Stanfordově univerzitě, přišla po desetiletích bádání se skutečně převratnou myšlenkou – upozornila na moc, kterou má nastavení naší mysli. Dwecková je přesvědčená, že za úspěchem nestojí zdaleka pouze naše schopnosti a talent, ale také to, zda přistupujeme ke svým cílům s fixním nebo s růstovým nastavením mysli. Odhaluje, co všichni skvělí rodiče, učitelé, ředitelé firem a sportovci už vědí, a ukazuje, jak může jednoduchá myšlenka týkající se mozku napomoci lásce k učení a nezlomnosti, které jsou základem úspěchu ve všech oblastech života. Aktualizované vydání autorka doplnila o nové informace, které vyplynuly z jejího dalšího studia nastavení mysli nejen lidí, ale i organizací.

V knize se dozvíte:
Jaký je rozdíl mezi dvěma typy nastavení mysli
Že je možné změnit vlastní schopnosti a změnit se jako člověk
Co spojuje výjimečné studenty
Jaké nastavení mysli vládne na vašem pracovišti
Proč někteří lidé umějí budovat trvalé a uspokojivé vztahy
Jak motivovat děti a pomoci jim zlepšit se nejen ve škole
Že růstově nastavené mohou být také celé firmy a organizace
CAROL S. DWECKOVÁ, Ph.D., je považována za jednu z předních badatelek v oblasti zkoumání osobnosti a sociální a vývojové psychologie. Působí na Stanfordově univerzitě a je členkou Americké akademie umění a věd. Její texty vycházejí v časopisech The New Yorker a Time či v denících New York Times, Washington Post a Boston Globe.